The painted brick-course trompe l’oeil vaults of the church of Santiago de Peñalba and aesthetic loans in ancient monuments in 10th-century Kingdom of León Yoshikito Ito 9-26 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.001 PDF (Español (España))
Jewish Writings on art in Fiftteenth-Century Castile Eleazar Gutwirth 27-32 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.002 PDF
The Minor Royal Palace of Barcelona and its chapel. 16th-century renovations Rosa López Torrijos, Rebeca García Ciruelos 33-48 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.003 PDF (Español (España))
De mármoles mixtos coloreados. The project for the main altarpiece of the Royal Chapel of Seville (1683-1694) and its international debate Francisco Javier Herrera García 49-68 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.004 PDF (Español (España))
The Laudatio urbis and the image of architecture in New-Spain literature circa 1600 Luis Javier Cuesta Hernández 69-78 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.005 PDF (Español (España))
Visualizing gender in Art History. The eighteenth century in Spain as a case study Álvaro Molina Martín 79-92 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.006 PDF (Español (España))
Metaphor and track of the railroad in the definition of modern house in Le Corbusier Rocío Robles Tardío 93-110 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.007 PDF (Español (España))
Entrevista con Rudolf Preimesberger Felipe Pereda Espeso 111-114 DOI: https://doi.org/10.15366/anuario2012.24.008 PDF (Español (España))
En construcción. Seminario de Posgrado del Departamento de Historia y Teoría del Arte: Memoria del curso Equipo Departamento de Historia y Teoría del Arte 115-116 PDF (Español (España))