Keywords:
Art education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Abstract
Carrying out a monograph on Art Education for Social Justice is complicated by the length of the topic. We start from the basis that art is present in our lives and is part of the everyday. Perhaps, for that reason, it is not given the importance it deserves.
Downloads
References
Belavi, G. y Murillo, F. J. (2020). Democracia y justicia social en las escuelas: Dimensiones para pensar y mejorar la práctica educativa. REICE. Revista Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, 18(3), 5-28. https://doi.org/10.15366/reice2020.18.3.001
Escaño, C., Maeso-Broncano, A. y Mañero, J. (2021). Art Education and Development Cooperation: a project in educational centres for children with special needs in India. International Journal of Art & Design Education, 40(2), 404-419. https://doi.org/10.1111/jade.12358
López Martín, R. (2020). Reflexiones Educativas para el posCovid-19. Recordando el Futuro. Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social, 9(3), 127–140. https://doi.org/10.15366/riejs2020.9.3.007
Mesías, J. M. (2019). Educación artística sensible. Cartografía contemporánea para arteducadores. Graó.
Murillo, F. J. y Hernández-Castilla, R. (2014). Liderando escuelas justas para la justicia social. RIEJS. Revista Internacional de Educación para la Justicia Social, 3(2), 13-32.
Parreño, J. M. (2006). Un arte descontento. Cendeac. Serie Ensayo.
Rodríguez, E. (2017). Reimaginar la educación pública. Un reto democrático, curricular y pedagógico. Universidad Alberto Hurtado.
Saura-Pérez, Á. (2015). Arte, Educación y Justicia Social. Revista Opción, 31(6), 791-815.
Saura-Pérez, Á. (2016). Ética por estética. Aprendemos justicia social practicando arte. En M. Valderrama, C. Goona y B. Peña (coord), Experiencias y manifestaciones culturales de vanguardia (pp. 719-734). McGraw Hill.
Saura-Pérez, Á. (2018). Proyecto “ARTEspacios”. Educando en justicia social. En J. Díaz-Cuesta Galán (Coord), Proyecciones de la investigación actual universitaria (pp. 408-422). Tecnos.
Saura-Pérez, A. (2018). Arte para aprender y enseñar sobre educación y democracia. Un desafío para la formación en Justicia Social. En B. Tejero, O. Bernad y C. Lechuga (Coords.), Investigando en contenidos de vanguardia (pp. 489-501). Gedisa.
Saura-Pérez, A. (2020). Aportaciones de la educación artística al aprendizaje sobre democracia. Un desafío para la formación en Justicia Social. En J. Rodríguez-Moreno, O. Zambrano y S. García (Coord.), Nuevos enfoques de docencia universitaria (pp. 399-412). Pirámide.