No. 8 (1994)
Experiences

Accelerated courses: A possible option for repeat students

José Mª Meseguer Dueñas
Universitat Politècnica de València. Departament de Física Aplicada. Escola Universitaria d'Informàtica
Monserrat Robles Viejo
Universitat Politècnica de València. Departament de Física Aplicada. Escola Universitaria d'Informàtica
Published September 15, 1994

Keywords:

Students repeating the academic year, Continuos assessment
How to Cite
Meseguer Dueñas, J. M., & Robles Viejo, M. (1994). Accelerated courses: A possible option for repeat students. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (8), 87–104. Retrieved from https://revistas-new.uam.es/tarbiya/article/view/20074

Abstract

A pilot scheme has been carried out with university students who were repeating their first year. The scheme consisted on a crash course and the method was based on lectures, small groups seminars, individual tutorials and continuous assessment through weekly tests. The students' results were bette than the ones obtained on a regular basis. The final inquiry clarifies some of the reasons for that improvement.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ROBLES, M. y BONET, E. (1993): "Método seguido en un curso intensivo de Física dirigido a alumnos de primer curso universitario". Actas del VII Congreso sobre Didáctica de la Física. Microelectrónica, Microordenadores y Astronomía, 71 -80.

GIL PÉREZ, D. (1993): "Contribución de la Historia y de la Filosofía de la Ciencia al desarrollo de un modelo de enseñanza/aprendizaje como investigación". Enseñanza de las Ciencias, 11 (2), 197-212.