Keywords:
Instruction of Physics, Teacher training, Secondary educationAbstract
Nowadays, the main trends that we may find in the instruction of Physics in high school have been mainly introduced by the PAAS teachers. Teaching Physics in this level is now being focused in the pupil, story lines are being included as guides to the lecture and lab activities, and the use of computers in the experimental tasks has been incorporated. Taking into consideration these new experiences and the requirements of our students, new textbooks have been published.
Downloads
References
ASTUDILLO V. (1997a). Guía para los profesores de física I (1ª y 3ª partes). México: CCH-UNAM.
ASTUDILLO V. (1997b). Guía para los profesores de física I (2ª parte: antología). México: CCH-UNAM.
ASTUDILLO V., DÍAZ, R., MENDEZ, E., MERCADO, R., MORALES, J., RAMÍREZ, Z., y J. RAMOS (1997A). Física I, libro paro el alumno. México: CCH-UNAM.
ASTUDILLO V., MENDEZ, E., MERCADO, R., RAMÍREZ, Z., y J. RAMOS (1997b). Física I, libro para el maestro. México: CCH-UNAM.
ASTUDILLO V., y J. RAMOS (1997a). Guía de laboratorio con experimentos con el empleo de sensores, interfaces y la computadora (Versión MPLI. Vernier). México: CCH-UNAM.
ASTUDILLO V., y J. RAMOS (1998a). Guía de laboratorio con el empleo de sensores e interfase (Versión ULI, Vernier). México. CCH-UNAM.
ASTUDILLO V., y J. RAMOS (1998b). Guía de laboratorio sobre empleo de sensores, interfaces y la computadora y una muestra de experimentos, (Versión ULI para Windows. Vernier). México: CCH-UNAM.
ESPINOSA, J.J. (1998). Guías para el profesor de Física Moderna, Publicación interna del Colegio de Física ENP-UNAM.
GOLDSTEIN, P., MORENO-BELLO, M., y P. SEGARRA (1995). Diplomado en Física para profesores de enseñanza medio-superior. Facultad de Ciencias. UNAM (comunicación interna).
MORENO-BELLO, M., y P. SEGARRA (1997). "La Facultad de Ciencias en la formación de los profesores de Física para el bachillerato", Enseñanza de las Ciencias, Número V, 33-34.
SEGARRA, P. (1999). La formación y profesionalización del profesorado de Física en el bachillerato, Tesis de Doctorado en Educación. México: Universidad La Salle.