Reflections on raising awareness about equal opportunities between boys and girls
Keywords:
Non-sexist education, Secondary education students, AwarenessAbstract
The author reflects on the relation among equal opportunities for girls and boys, non-sexist education (mixed sexes) and creating an awareness of this issue within secondary schools. She focuses the analysis in specific model of intervention in the secondary school enviroment and the author's own experience with this model.
This article describes the characterictics of the model, its pedagogic principies and also the trial implementation in a few secondary schools in the Comunidad de Madrid and the results.
Downloads
References
COBETA, M., JARAMILLO, C. y MAÑERU, A. (1996). El estado de la cuestión. Cuadernos de Pedagogía, 245.
PIUSSI, A.Mª (1991a). Hacia una pedagogía de la diferencia sexual: educación y genealogía femenina En jornadas de educación. Pedagogía de la Diferencia. Madrid: STEM.
PIUSSI, A.Mª (1991b). La pedagogía de la diferencia sexual: nuevas perspectivas en Italia jornadas de educación: Pedagogía de la Diferencia. Madrid: STEM.
JARAMILLO GUIJARRO, C. (1995). Una propuesta coeducadora en el tiempo libre. En AA.VV., Coeducación y Tiempo libre. Madrid: Editorial Popular.
MAÑERU, A. y RUBIO, E. (1992). Educación para la igualdad de oportunidades de ambos sexos. Madrid: Transversales, Ministerio de Educación y Ciencia.