Education for Equal Opportunities between the sexes in the initial training of Secondary Education teachers: the F.I.P.S experience.
Keywords:
Cross curricular, Non-sexist education, AwarenessAbstract
This article deals with the objetives, program and results of the subject Education for Equal Opportunities between sexes, taught in the postgraduate course FIPS of the ICE of the Universidad Autónoma de Madrid. It begins with an introduction that explains the Cross curricular Subjects of the LOGSE, focusing on the topic which forms the basis of the class.
Downloads
References
BRINCONES CALVO, I. (1990). Formación inicial para el profesorado de Enseñanza Secundaria (curso de especialización): Diseño experimental del curso establecido en el convenio entre el MEC y la UAM (1990). Madrid, UAM.
BRINCONES CALVO, I.; APARICIO FRUTOS, J.J.; RODRÍGUEZ MONEO, M. (1991). La Formación Inicial del Profesorado: El conocimiento de base, los métodos y su evaluación en la experiencia FIPS. UAM-MEC, Guadalajara.
BUSQUETS, M.D. [et al.] (1993). Los temas transversales: claves de la formación integral. Madrid, Santillana.
INSTITUTO DE LA MUJER (1992). La educación no sexista en la Reforma Educativa. Madrid, Instituto de la Mujer.
MAÑERU, A.; RUBIO E. (1992). Transversales. Educación para la Igualdad de Oportunidades de ambos sexos. Madrid, MEC.
MORENO, M. (1993). En M.D. BUSQUETS [et al.]. Los temas transversales: claves de la formación integral. Madrid, Santillana.
SASTRE, G. y FERNÁNDEZ, T. (1993). En M.D. BUSQUETS [et al.]. Los temas transversales: claves de la formación integral. Madrid, Santillana.