No. 15 (1997): Mathematical Education
Theoretical reflections on mathematics and its teaching

From the analysis of the Mathematics of the L.O.G.S.E. in Secondary Education to other didactic reflections

Javier Peralta
Dpto. de Matemáticas. E.U. de Formación del Profesorado «Santa María». Universidad Autónoma de Madrid
Published January 15, 1997

Keywords:

L.O.G.S.E. (Educational System General Order Law), Methodology, Contents
How to Cite
Peralta, J. (1997). From the analysis of the Mathematics of the L.O.G.S.E. in Secondary Education to other didactic reflections. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (15), 31–43. Retrieved from https://revistas-new.uam.es/tarbiya/article/view/20211

Abstract

In this paper a study about the mathematics study programme in Secondary Education according to L.O.G.S.E. is made, by analysing its contents and teaching methods. Such analysis extend over other more general reflections about the mathematics teaching.

Downloads

Download data is not yet available.

References

BOUVIER, A. et al. (1986). Didactique des Mathématiques. París: Cedic/Nathan.

DUNHAM, W. (1992). Viaje a través de los genios. Madrid: Pirámide.

ETAYO, J.J. (1972). Conceptos y métodos de la Matemática Moderna. Barcelona: Vicens-Vives.

ETAYO, J.J. et al. (1995). Enseñanza de las Matemáticas en la Educación Secundaria. Madrid: Rialp.

PERALTA, J. (1995). Principios didácticos e históricos para la enseñanza de la Matemática. Madrid: Huerga y Fierro.

PUIG ADAM, P. (1960). La Matemática y su enseñanza actual. Madrid: Ministerio de Educación Nacional.

SERVAIS, W. (1980). Humanizar la enseñanza de la Matemática. Revista de Bachillerato, Suplemento al n° 13, M.E.C., 3-22.