From the analysis of the Mathematics of the L.O.G.S.E. in Secondary Education to other didactic reflections
Keywords:
L.O.G.S.E. (Educational System General Order Law), Methodology, ContentsAbstract
In this paper a study about the mathematics study programme in Secondary Education according to L.O.G.S.E. is made, by analysing its contents and teaching methods. Such analysis extend over other more general reflections about the mathematics teaching.
Downloads
References
BOUVIER, A. et al. (1986). Didactique des Mathématiques. París: Cedic/Nathan.
DUNHAM, W. (1992). Viaje a través de los genios. Madrid: Pirámide.
ETAYO, J.J. (1972). Conceptos y métodos de la Matemática Moderna. Barcelona: Vicens-Vives.
ETAYO, J.J. et al. (1995). Enseñanza de las Matemáticas en la Educación Secundaria. Madrid: Rialp.
PERALTA, J. (1995). Principios didácticos e históricos para la enseñanza de la Matemática. Madrid: Huerga y Fierro.
PUIG ADAM, P. (1960). La Matemática y su enseñanza actual. Madrid: Ministerio de Educación Nacional.
SERVAIS, W. (1980). Humanizar la enseñanza de la Matemática. Revista de Bachillerato, Suplemento al n° 13, M.E.C., 3-22.