No. 16 (1997)
Experiences

A proposal for Mendelian genetics practice for high school

Arántzazu Hueto Pérez de Heredia
I.E.S. «Avempace». Zaragoza
Charo Fernández Manzanal
Dpto. de Didáctica de las Ciencias Experimentales. Escuela Universitaria de Huesca
Published May 15, 1997

Keywords:

Experiments, Exercises, Investigations, Levels of research
How to Cite
Hueto Pérez de Heredia, A., & Fernández Manzanal, C. (1997). A proposal for Mendelian genetics practice for high school. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (16), 73–79. Retrieved from https://revistas-new.uam.es/tarbiya/article/view/21230

Abstract

In this paper we have studied how to adapt investigation skills. These skills are directed towards practical work with numbers of the vinegar fly found in synthetic resins. Along with the analysis of these skills, questions are made in order to ease the move into higher levels of research. This will be achieved through the wording of the questions and the help of the teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALBALADEJO, C. y CAAMAÑO, A. (1992). Los trabajos prácticos. Didáctica de las Ciencias de la Naturaleza. Curso de Actualización Científica y Didáctica. Madrid: MEC.

ALBALADEJO, C.; GRAU, R.; GUASCH, E.; DE MANUEL, J. (1993). La ciència a l'aula. Activitats d'aprenentatge en ciències naturals. Barcelona: Barcanova.

CABALLER, MªJ. (1993). Planteamiento de problemas como estrategia de aprendizaje en la enseñanza de la Geología. En: Aspectos didácticos de Ciencias Naturales. Geología. 5. ICE: Universidad de Zaragoza.

HUETO, M.A., y FERNÁNDEZ MANZANAL, R. (1996). Materiales didácticos de bachillerato. Biología y Geología. MEC: Madrid.

MILLAR, R. (1991). A means to an end: the role of processes in science education. En Woolnough, B., Practical Science. Open University Press.

RODRÍGUEZ BARREIRO, L.Mª y MOLLEDO, J., (1996). Los trabajos prácticos en la clase de Ciencias. Análisis del estado de la cuestión. Ponencia en el Curso: El laboratorio en la clase de Ciencias II: Física-Química. CEP n° 1. Zaragoza.

TAMIR, P. (1989). Training teachers ro teach effectively in the laboratory. Science Education, n° 73, 59-69.

WOOLNOUGH, B. y ALLSOP, T. (1985). Practical work in Science. Cambridge Educational.