No. 51 (2024)
Presentation

Educational Turn in an Innovative and Real Learning Environment

Alfonso García de la Vega
Director IUCE-UAM
Published December 20, 2024
How to Cite
García de la Vega, A. (2024). Educational Turn in an Innovative and Real Learning Environment. Tarbiya, Revista De Investigación E Innovación Educativa, (51), 7–10. https://doi.org/10.15366/tarbiya2024.51.001

Abstract

Presentation of issue 51 of Tarbiya, Revista de Investigación e Innovación Educativa

Downloads

Download data is not yet available.

References

CARBONELL SEBARROJA, J. (2015). Pedagogías del siglo XXI. Alternativas para la innovación educativa. Octaedro.

GLEASON, B., Y VON GILLERN, S. (2018). Digital Citizenship with Social Media: Participatory Practices of Teaching and Learning in Secondary Education. Journal of Educational Technology & Society, 21(1), 200–212. https://www.jstor.org/stable/10.2307/26273880

GRANGEAT, M., Y GRAY, P. (2007). Factors influencing teachers’ professional competence development. Journal of Vocational Education & Training, 59(4), 485–501. https://doi.org/10.1080/13636820701650943

GRYL, I., Y JEKEL, T. (2012). Re-centering geoinformation in secondary education: Toward a spatial citizenship approach. Cartographica. The International Journal for Geographic Information and Geovisualization, 47(1), 18–28.

IMBERNÓN MUÑOZ, F. (2001). El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI. En J. Trilla Bernet (Coord.), El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI (pp. 249–270). Graó.

JONES, M., Y LAMBERT, D. (2018). Debates in Geography Education. Routledge.

KIM, M., KIM, B., KIM, T., NAM, G., PARK, Y., YOON, J., LEE, J., JO H., CHEON, J., Y CHOI, J. (2023). ??? ??? ??? ??. ??. Ewhabooks.

PERRENOUD, PH. (2004). Diez nuevas competencias para enseñar. Graó.

RIZZI, R. (1984). Nacimiento y desarrollo de la Pedagogía Popular en Italia. Cuadernos de pedagogía, 112, 45–50.

RODRÍGUEZ MONEO, M., APARICIO FRUTOS, J.J., Y ABRAHAM PARELLADA, C. (2020). Formación permanente del profesorado. Fundamentos pedagógicos, líneas estratégicas y acciones formativas para lograr un profesorado de calidad. Pirámide.

SCHÖN, D. (1992). La formación de profesionales reflexivos. Hacia un nuevo diseño de la enseñanza y el aprendizaje en las profesiones. Paidós.