Keywords:
teacher training, habits, values, thoughtful thinkingCopyright (c) 2015 Tendencias pedagógicas

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Abstract
One dimension, often forgotten, of the practical component of teacher training is the formation of habits. The present work raises the need for any design of teacher training to integrate, as a relevant aspect, this content. Through the conceptual delimitation of the terms formation and habit, we proceed to frame the expression formation of habits within the practical training of the teacher.Downloads
References
Pelpel, P. (1989). Les stages de formation. París: Bordas.
Ibañez Martín, J. A.(1984). Hacia una formación humanística. Barcelona: Herder, pág. 21.
Ibañez Martín, J. A.: Op. cit.; pág. 23.
García Hoz, V. (1980). La educación y sus máscaras (Entre el pragmatismo y la revolución). Madrid: Real Academia de Ciencias Morales y Políticas.
Hillebrand, J. (1969). Teoría de la enseñanza y del aprendizaje. Madrid: Aguilar.
Cit. por Mertínez Santos, S. (1991). La enseñanza:concepto básico de la Didáctica. Madrid: Univ. de Alcalá.
Scheler, M. (1979). Los valores. Buenos Aires: Paidos.
Hillerand, J. (1969): Op. cit.; págs 93 y ss.
Bode, B.H.; cit. por Bigge, M.L. Yhunt, M.P. (1983). Bases Psicológicas de la Educación. Mexico: Trillas.
Aquino, T.de. Summa Theologica, I-II, C. 49,1". cit. por Brennan, R. E.: Psicologia General. Madrid; ed. Morata.
Kelly, W.A. (1990). Psicologia de la Educación. Madrid: Morata.
Cit. por Kelly. W. A.: Op. Cit. pág.172.
Guillaume, P. (1987). Manual de Psicologia. Buenos Aires: Ed. Paidos.
Watson, J. B. (1984). Behavior. An Introduction to Comparative PsychoIo-gie. N.York; Holt.
Frevd, S.: Beyond the Pleasure Principie. N. York; Boni and Liveright; pago90; cito por BRENNAN, R.E.: Op.cit. pág. 417.
Mc Ddougal, W. (1976). An introduction to Social Psychology. Bastan; Luce.
Ercilla, J. (1970). Hábito. En GARCIA HOZ, V.(Dir.). Diccionario de Pedagogía. Madrid: Labor; Vol. 11; págs. 468-469.