Presentación del Monográfico: Educación Infantil Carmen de Andrés Viloria 7-10 PDF (Español (España))
Opinions and intentions of future child and teacher educators on ICT Rita Brito 11-32 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.001 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Português (Portugal))
Influence of the tablet on child development: perspectives and recommendations to take into account in family orientation Miguel Ángel Nogueira Pérez, Cristina Ceinos Sanz 33-50 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.002 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Diversity of carnivores: scientific thinking in children’s classrooms Rosario Melero Alcíbar, Purificación Gamarra Hidalgo 51-68 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.003 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Innovate from an educational project of emotional intelligence in primary and childhood María Cinta Aguaded Gómez, María José Pantoja Chaves 69-88 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.004 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Maths at two years: looking for theories to interpret child activity and teaching practices Carlos de Castro Hernández, Gonzalo Flecha López, Mónica Ramírez García 89-108 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.005 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The degree of infantile education of the UAB, betting for the practicum Mequè Edo, Sílvia Blanch, Carme Armengol 109-130 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.009 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The body in the training of infantile educators: analysis of formative readings Aurora María Ruiz Bejarano 131-144 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.006 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Inclusive education in children’s education: proposals based on evidences Patricia Beatriz Grande Fariñas, María del Mar González Noriega 145-162 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.007 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Effects of safe attachment and psychosocial risk in the infant problems interiorized and exteriorized José Javier Moya Arroyo, Purificación Sierra García, Carolina del Valle, Miguel Ángel Carrasco Ortiz 163-178 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.008 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
From technological deficit to biotechnology? Rolf Arnold, Dieter Nittel 179-196 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.010 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The perception of students graduated from mastery in the Autonomous University of Madrid on its competition professional to be "inclusive teacher": a preliminary study Dolores Izuzquiza Gasset, Gerardo Echeita Sarrionandia, Cecilia Simón Rueda 197-216 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.011 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Training of teachers and educational research: la perception of graduate students at the University Complutense de Madrid Isabel Inmaculada Asensio Muñoz, Covadonga Ruiz de Miguel, María Castro Morera 217-236 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.012 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
A look at school and teaching action in contemporary society: dilemmas and challenges Ivone Neves 237-252 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.013 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Português (Portugal))
Theory and participatory techniques of the process dialectic in popular education Giovana Díaz Valladares, María Guadalupe Peñaloza Yañez 253-262 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.014 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The nature of the TV hinders communication quality Carlos Cachán Alcolea 263-286 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.015 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The Jesus Asensi Museum in the context of pedagogical museums Nuria García Andújar 287-306 DOI: https://doi.org/10.15366/tp2015.26.016 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
The case of Eldorado, Missions, Argentina Micaela Stefani van der Woerd 307-318 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Sums and substracts in Early Childhood Education Catalina María Fernández Escalona, Nuria Domínguez Fernández 319-330 RESUMEN / ABSTRACT (Español (España)) PDF (Español (España))
Lozano, J., Cerezo, M. C., y Alcaraz, S (2015). Plan de Atención a la diversidad Amanda Campillejo Veintimilla 331-332 PDF (Español (España))
Gairín, J. (2014). Colectivos vulnerables en la universidad. Reflexiones y propuestas para la intervención Diego Castro Ceacero 333-334 PDF (Español (España))
Touriñán López, J.M. (2015). Pedagogía mesoaxiológica y concepto de educación Julio Vera Vila 335-336 PDF (Español (España))