Towards a Critical Teacher Training Ana Irene Pérez Rueda, Ángel Méndez Núñez, María Angélica Suavita Ramírez, Irene Moreno Medina, Guillermina Belavi PDF (Español (España))
Advancing Social Justice and Democracy in Teacher Education: Teacher Preparation 1.0, 2.0 and 3.0 Kenneth Zeichner DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.001 PDF (Español (España))
Teacher Education and Social Justice in the 21st Century: Two Contested Concepts //Formación del Profesorado y Justicia Social en el Siglo XXI: Dos Conceptos Controvertidos David Lee Keiser DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.002 PDF PDF (Español (España))
Disagreements with Teacher Education for Social Justice. Curriculums and Attitudes about Democracy and Citizenship Ricardo Cuenca, Sandra Carrillo, Luciana Reátegui DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.003 PDF (Español (España))
Initial Teacher Education from a Social Justice Perspective: A Theoretical Approach César Peña-Sandoval, Carmen Montecinos DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.004 PDF (Español (España))
Fostering a Culture of Discourse in Secondary Mathematics Classrooms: Equity Approaches in Teaching and Teacher Education for Emergent Bilingual Students Cristian Aquino-Sterling, Fernando Rodríguez-Valls, William Zahner DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.005 PDF
Social Justice at the School: Secondary Students’ Representations and Challenges for Teacher Education Carmen Sepúlveda-Parra, Víctor Brunaud-Vega, Camila Carreño González DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.006 PDF (Español (España))
The Performance of Teachers in the Idea of Justice:Elements for a Criticism of Moral Doctrine in their Work Miguel Ángel Olivo Pérez DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.007 PDF (Español (España))
Student Assessment for Social Justice. Proposal of a Model Nina Hidalgo, F. Javier Murillo DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.008 PDF (Español (España))
Empoderamiento: Una Caracterización al Interior de la Educación Matemática Adriana Noemí Magallanes, Cristina B. Esteley DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.009 PDF (Español (España))
Participación Ciudadana: Significados y Sentidos Atribuidos por Actores Sociales a Partir de la Gestión Pública de Dos Agentes Educativos Municipales Judith Rojas de Lúquez, Belkis Ballester Pérez DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2016.5.2.010 PDF (Español (España))
Clark, P., Zygmunt, E., Clausen, J., Mucherah, W. y Tancock, S. (2015). Transforming teacher education for social justice Irene Moreno-Medina PDF (Español (España))
Riádigos Mosquera, C. (2015). Justicia social y educación democrática. Un camino compartido Ángel Méndez Núñez PDF (Español (España))
Noguera, P. A., Pierce, J. C. y Ahram, R. (Eds.). (2016). Race, equity, and education: sixty years from Brown Lina M. Pinilla PDF (Español (España))