Tell me how you evaluate (in the university) and I will tell you what type of professional (and person) you are.
Keywords:
Educational evaluation, evaluating practice, ethics of evaluationAbstract
This work contributes to a critical analysis on how evaluation is carried out at the University, suited to legal prescriptions, institutional supervisions, social pressures and organizational conditions. The evaluation permits to reveal the conceptions of the assessor, his ethical attitudes and principies, that is why it is necessary to question many og the evaluating tests that are carried out.Downloads
References
Álvarez Méndez, J (2000). Evaluar para conocer, examinar para Morara.
Apple, M. (1986). Ideología y currículo. Ed. Akal. Madrid.
Bélair, L. M. (2000). La evaluación en Sevilla.
Cano García, E. (1998). Evaluación de la calidad educativa. Ed La Muralla.; Madrid.
Doyle, W. (1979). Classroom Tasks and the Students ‘Abilities. En PETERSON y P.L. y WALBERG, H.J. (Eds): Research on teaching: Concepts, Findings and Implications. McCutchan Publishing Corporation. Berkeley. California.
González Ramírez, T. (2000) Evaluación y gestión de la calidad educativa. metodológico. Ed. Aljibe. Archidoa.
House, E. (1984). Evaluación, ética y poder. Ed. Morata. Madrid.
Jiménez Jiménez, B. (l999). Evaluación de la docencia. En Jiménez Jiménez, Evaluación de Síntesis. Barcelona.
Pérez Gómez, AJ. (1998), La cultura escolar en la sociedad. neoliberal. Ed. SANTOS GUERRA, M.A. -La evaluación, un proceso de diálogo, comprensión y mejora. Ed, Archidona. SANTOS comprender. Del Río de la Plata. Buenos Aires.
Santos, Paradojas. de la evaluación. en .la universidad española., Revista-electrónica. http:1I aufopwéb.htm,
Santos Guerra, M.A. (2001). Enseñar o el oficio de aprender. Organización escolar y desarrollo profesional Ed. Horno Sapiens. Rosario.
To y Borich, G. (1999). Authentic Assessment in the Classroom. Merril, Ohio.