Parallels and similarities between globalism and constructivism María Consuelo de la Torre Tomás 9-20 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.001 PDF (Español (España))
The objective prediction of academic performance and its possibilities in personalized guidance Juan García Yagüe 21-38 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.002 PDF (Español (España))
Communication at school Matilde García García 39-52 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.003 PDF (Español (España))
The importance of habits in teacher training Jesús Nieto Diez 53-66 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.004 PDF (Español (España))
Creativity as something valuable in teacher training Sara de Miguel Badesa 67-73 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.005 PDF (Español (España))
The evolution of Primary Education in Spain: organization of the stage and program of studies Inmaculada Egido Gálvez 75-85 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.006 PDF (Español (España))
The direction of public school centers: its legal concretion in Spain. Inmaculada Egido Gálvez, Joaquín Paredes Labra 87-99 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.007 PDF (Español (España))
Revisión crítica de la legislación educativa aparecida en España en el curso 1992-1993 Joaquín Paredes Labra 101-107 DOI: https://doi.org/10.15366/tendenciaspedagogicas1995.1.008 PDF (Español (España))