Teaching of Experimental Sciences and Mathematics for Social Justice Santiago Atrio Cerezo, Natalia Ruiz López PDF (Español (España))
Socio-scientific issues and educating for an ecologically and socially just world: A transdisciplinary approach for engaging pre-service teachers in Science and Mathematics Kathryn Paige, Graham Hardy DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.001 PDF (Español (España))
Algoritmos flexibles para las operaciones básicas como modo de favorecer la inclusión social Natividad Adamuz-Povedano, Rafael Bracho-López DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.002 PDF (Español (España))
Mathematics, practicality and social segregation. Effects of an overtly stratifying school system Hauke Straehler-Pohl DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.003 PDF (Español (España))
Transforming elementary preservice teachers' mathematical knowledge for and through social understanding Summer Bateiha, Stacy Reeder DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.004 PDF (Español (España))
Educate or conform: a perspective of the ideological form of evaluation practice Júlio César Augusto do Valle DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.005 PDF (Español (España))
Stories and simulations to work on social justice in science education since early childhood Antonio Mateos Jiménez, Mayte Bejarano Franco, Diana Moreno García DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.006 PDF (Español (España))
Joint contributions of mathematics teacher educators and indigenous Terena teachers to revitalization of the native language M. do Carmo Santos Domite, Robert Dobereiner Poh, Valéria de Carvalho DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.007 PDF (Español (España))
Which measures count for the public interest? Marilyn Frankenstein DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.008 PDF (Español (España))
Critical perspective on education: it’s effect on the neoliberal context Célica Esther Cánovas Marmo DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.009 PDF (Español (España))
Design, development, and evaluation of the global socio-educational-community program “Their education, our priority” in one elementary school in California María Jesús García Martín DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.010 PDF (Español (España))
Early intervention for Social Justice Inmaculada Tello Díaz-Maroto, Carmen Jiménez Antona, Nuria Trugeda Pedrajo, Ariadna Martínez Martínes DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.011 PDF (Español (España))
Elder student’s social stereotypes of oda age: a case research Javiera Sanhueza DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.012 PDF (Español (España))
Special education beyond the classroom: teacher learning based in informal intervention experiences at the preschool level Miguel Angel Olivo Pérez DOI: https://doi.org/10.15366/riejs2014.3.1.013 PDF (Español (España))
Um encontro entre Paulo Freire e a educação matemática: Maria do Carmo Domite instigada por Régis Forner M. do Carmo Santos Domite, Régis Forner PDF (Español (España))
Campos Alanís, J. (2011). La geografía de la marginación. Enfoque conceptual y metodológico alternativo para el caso de México Germán Iván Martínez PDF (Español (España))
Martínez Rodríguez, F.M. (2013). Educación, Neoliberalismo y Justicia Social Alba Pancorbo Tapia PDF (Español (España))